מהי ההתמחות הכי מבוקשת בלימודי משפטים?

תוכן עניינים

אחרי שסיימתם לימודי משפטים, מגיע שלב מהותי וקריטי נוסף בדרך לבניית הקריירה כעורכי דין, והוא ההתמחות במשפטים.
ההתמחות, או הסטאז', הם שלב שעיקרו תרגול מעשי של הכלים שנלמדים במהלך התואר שכן במהלך ההתמחות מתנסים באופן מעשי, בשטח, בעקרונות המשפט תוך עבודה עם לקוחות ועורכי דין מנוסים.

מה_ההתמחות_הכי_מבוקשת_בלימודי_משפטים
יש לא מעט שאלות בדרך לבחירת ההתמחות, ונקודות שחשוב להביא בחשבון, כדי למצוא את ההתמחות שמתאימה ככל שניתן לצורכים האישיים ולשאיפות לעתיד.
בחירה זו היא אישית ומשתנה מסטודנט לסטודנט, כך שכדי לבצע אותה בהצלחה חשוב להבהיר את השיקולים האישיים ולערוך סוג של חשבון נפש אישי, כדי להציב מטרות ברורות.
צעד נוסף הוא להבין לעומק את אופן הביצוע והקריטריונים שמרכיבים את ההתמחות, וכך לבצע תחקיר מתאים כדי להגיע לרגע הבחירה מוכנים.

חשוב לזכור שתקופת ההתמחות מלווה בעבודה אינטנסיבית, בשעות ארוכות במיוחד, בשכר שאיננו גבוה ברוב המקרים וכן בהשקעה ואחריות רבים שנדרשים מהמתמחים.
עם זאת, זוהי גם תקופה של למידה רבה ושל עיסוק משפטי מגוון מאוד, שתורם רבות להמשך הדרך, שכן הוא משמש גשר לשוק העבודה ולתחילת הקריירה בעולם המשפטים.

מהם ההתמחויות המבוקשות ביותר?

אין כל עוררין כי ההתמחות המבוקשת ביותר במדינת ישראל היא עורכי דין פלילים, וזאת לאור העובדה כי מדובר במקצוע דינאמי אשר הוא בעל פרופיל גבוהה כמו גם מלא באדרנלין.
למעשה, התחום הפלילי צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות לאור תיקים מפורסמים אשר נידונו בבית המשפט, וזכו לסיקור תקשורתי הן בעבור התיק עצמו והן בעבור עורכי הדין אשר טיפלו בנושא.

התמחות נוספת ומבוקשת מאוד היא בתחום הנדל"ן, וזאת לאור העובדה כי מדובר בתחום מרתק אשר יכול להגיע גם להיקפים של מאות מיליוני שקלים, כמו גם אפשרויות תעסוקה בעולם.

עוד התמחות מבוקשת מאוד היא גם דיני משפחה, על אף כי מדובר בהתמחות מורכבת ביותר, בדומה להתמחות בתחום של נזקי גוף ורשלנות רפואית אשר צוברת תאוצה בעשור האחרון.

אז איך מחליטים?

הדרך הכי טובה ומדויקת להחליט: שאלו את עצמכם שאלות וענו עליהן : מה אופי העבודה יכול להתאים לי: האם אני מעוניין לנהל תיקי בית משפט – כלומר, המשמעות היא לעסוק בליטיגציה? האם אני רוצה לנהל עסקאות? או לחלופין האם התחום המחקרי הוא יותר נכון עבורי?

למעשה עליכם להבין מה טומן בחובו אופי העבודה בתחום העסקאות ואז למקם עצמכם נכון במפה.

כל אופי עבודה מייצר סביבת זמן עבודה אחרת, תחום הליטיגציה נחשב תחום שמציע סביבת עבודה לחוצה בזמנים, כיוון שישנם מועדי הגשות הקבועים בחוק, כך מי שעוסק בליטיגציה נתון כל העת לעמידה בזמנים המוכתבים ע"פ סדרי הדין (האזרחי והפלילי), מי שעוסק בתחום העסקאות הזמנים נקבעים לרוב על פי הלקוח, אלא אם כן חייבת חובה כלשהי מכוח חוק, וכאן לרוב אילוצי הזמן תלויים בבעל המאה.

זה אולי עשוי להפתיע , אבל משנה אחת של התמחות אתם תפיקו הרבה יותר ממה שהפקתם בשלוש וחצי או בארבע שנות הלימודים שלכם. מה שבטוח, בכל התמחות שתבחרו  תקבלו ניסיון של ממש בפרקטיקות משפטיות, תוכלו לייצר קשרים עם אנשים שונים, וביסום של התמחות, תוכלו לגשת מנוסים מאד לבחינות הלשכה.